Monday, July 16, 2012

Rokok Elektronik penyembuh perokok?

Rokok elektronik atau e-rokok secara meluas dianggap sebagai pilihan yang terbaik untuk berhenti merokok. E-Rokok telah merevolusikan industri dengan membenarkan perokok untuk mendapatkan rasa dan perasaan yang sama rokok tembakau yang sebenar tanpa perlu menanggung akibat pelbagai isu-isu kesihatan

Cabaran terbesar yang dihadapi oleh perokok apabila cuba untuk berhenti merokok adalah untuk mencari cara untuk membendung ketagihan dan sindrom penarikan balik - kesan selepas berhenti merokok. E-Rokok adalah alat berhenti merokok yang paling berkesan untuk membantu anda mengatasi tempoh paling mencabar peralihan daripada menjadi perokok bukan perokok.

Menurut satu kajian baru-baru ini oleh Dr. Siegel, profesor di Jabatan Sains Kesihatan Masyarakat di Universiti Boston Kesihatan Awam mencadangkan bahawa rokok elektrik mengurangkan pendedahan pengguna kepada pelbagai bahan kimia dalam asap tembakau.
 
"Rasa saya adalah bahawa dalam jangka masa panjang, rokok elektronik yang menggunakan gliserin sebagai excipient mungkin menjadi piawaian," kata Siegel. "Menggunakan gliserin mungkin akan mengelakkan pengeluaran kebanyakan sebatian organik meruap yang dikesan dalam kajian ini, dan juga akan mengurangkan sebarang kebimbangan mengenai kerengsaan pernafasan."

Read more: http://www.seattlepi.com/business/press-releases/article/Electronic-Cigarette-Free-Trial-Kits-Proven-3709118.php#ixzz20qmXWGxI

No comments:

Post a Comment