Tuesday, July 10, 2012

Ceritera Pak Pandir - Part 4

Di pagi hari yang nyaman,dua orang sudah lanjut usianya duduk berehat-rehat sambil membaca suratkhabar dan menghisap rokok cerut. Asap pulak berkepol-kepol terbang.....

Pak Pandir: Luncai, engkau tengoklah berita hari ini. Ada orang sanggup jual anaknya.
Luncai: Hmmmmm......

Pak Pandir: Kot pun terdesak nak duit janganlah jual anak. Banyak lagi cara nak dapat duit. Kerja kat pam minyak ke, jual sate ikan ke, jual ubat resdung ke. Betul tak Luncai…?
Luncai:Hmmmmmmm… Sambil mengembus asap rokok cerutnya keluar melalui lobang hidungnya yang besar..

Pak Pandir: Kau ni kenapa Luncai? Takkan berita ini kau tak ambil peduli ke? Ini melibatkan perikemanusiaan tahu. Binatang pun tahu nak jaga anaknya.
Luncai: Hmmmm…... aku nak bagitau satu benda kat engkau ni, kalaulah aku masa muda-muda dulu aku jual je anak-anakku tu..

Pak Pandir: Hah??? Engkau biar betul Luncai!
Luncai: Engkau sedar tak sekarang ni berada di mana? Sedarlah Dir (nama manja....). Kita sekarang di RUMAH JAGAAN ORANG TUA-TUA. Kalaulah aku tahu perangai anak-anak aku tu macam nilah, dah lama dah aku jual budak-budak tu!

Pak Pandir: HEHEHEHEHE….

*p/s: nama diatas telah diubah untuk keperluan heeee....
Baca selanjutnya: KahKahKah - Cerita Lawak

No comments:

Post a Comment