Thursday, June 21, 2012

Prediksi Euro 2012 Suku Akhir......

Rep.Czech (1) vs Portugal(3)
Berdasarkan prestasi semasa Euro kelebihan bagi aku berpihak kepada Portugal. Dengan kecemerlangan Ronaldo mengemudi pasukannya dalam perlawanan terakhir, peratusan kemenangan berpihak kepada mereka. Masalah pertahanan menjadi isu utama dalam kem Rep.Czech. Walaupun Petr Cech bertindak bagus sekalipun pertahanan yang mudah goyah dan ini akan memberi kelebihan buat Portugal terutamanya Ronaldo mengkucar-kacirkan pertahanan Rep.Czech dan seterusnya menjaringkan gol.

Germany (2) vs Greece(1)
Menang tipis. Ini kerana kemampuan Greece untuk membuat kejutan tidak boleh dipandang rendah. Dengan corak permainan yang agak agresif, pemain-pemain Germany mesti berhati-hati dengan ancaman tersebut. Mario Gomez pastinya mahu membuktikan sesuautu dengan kehadirannya sebagai pengganti Miroslav Klose kelak. Cuma perlu lebih rajin untuk menyudahkan hantaran bagus dari Mueller, Ozil ataupun Khedira.

Spain (1) vs France (0)
Keupayaan Spain masih diragui walaupun mereka muncul juara kumpulan. Tetapi tidak dinafikan peluang juara bertahan dan juara pila dunia ini untuk menyerlah. Walaupun France tewas pada pusingan terakhir kumpulan kepada Sweden namun jelas dapat kita lihat France seolah-olah bermain-main dengan Sewden (samada mereka tahu yang england akan menang atau tidak itu saya tak pasti). Keupayaan France juga tidak boleh dipandang rendah. Ribery dan Nasri pastinya ingin membuktikan sesuatu dalam kejohanan ini. Torres pula dilihat memerlukan hantaran lebih banyak lagi dari rakan sepasukan untuk menerjah gawang.

England (0) vs Itali (1)
Saya lebih memilih untuk menyatakan Italy akan mengatasi England. Mungkin para penyokong England akan marah pada saya. Berdasarkan prestasi semasa dengan keupayaan Mario Balotelli akan akan dibawa masuk walaupun sebagai pemain simpanan dia pasti akan menjaringkan gol (sikapnya kena ubah!) begitu juga dengan Rooney jangan buat perkara bodoh. Terry telah banyak berusaha dan pastinya bersemangat untuk mengawal benteng pertahanan England dari diterjah oleh Balotelli dan rakan-rakannya.

Semi Final
Portugal vs Spain
Germany vs Italy

No comments:

Post a Comment