Sunday, December 19, 2010

Aura dalam diri....

7 lapisan Aura
Aura merupakan lapisan gelombang elektromagnet yang berada di sekitar tubuh fizik yang mengalirkan tenaga. Aura bertindak sebagai biasan pada gelombang yang mengalir pada tubuh fizik juga bertindak sebagai perisai halus yang melindung tubuh fizik tersebut dari gelombang atau sinaran yang merbahaya. Ilmu mengenai aura telah bermula beribu tahun yang lalu, hanya dewasa ini, bukti saintifik berjaya mengesahkannya.  Dikatakan aura mempunyai 7 lapisan halus seperti berikut:
Lapisan pertama – Lapisan Tubuh Eterik
Lapisan yang paling hampir / dalam, dekat dengan tubuh fizikal; mewakili tahap kesihatan tubuh tersebut.
Lapisan ke 2 -  Lapisan Tubuh Emosi
Berkait rapat dengan sistem emosi dan perasaan manusia. Juga mempunyai kaitan pada pengalaman manis dan pahit insan tersebut. Lapisan cahaya warna ini dikatakan setebal 3 inci dari tubuh fizikal
Lapisan ke 3 -  Lapisan Tubuh Mental
Lapisan ini menceritakan tentang kebolehan kuasa minda sedar tubuh fizik tersebut.
Lapisan ke 4 -  Lapisan Tubuh Astral
Lapisan pertengahan antara lapisan-lapisan yang lain, berkait rapat pada chakra Jantung (hijau). Sebagai lapisan yang menghubungkan tenaga-tenaga yang mengalir dari lapisan luaran ke lapisan dalaman, begitu juga sebaliknya.
Lapisan ke 5 -  Lapisan Tubuh Eterik Tinggi
Lapisan yang berkait rapat dengan lapisan eterik tingkat pertama yang menceritakan perihal kesihatan tubuh fizikal. Namun pada lapisan ini tenaga bergetar pada tingkatan yang lebih tinggi bersamaan dengan getaran gelombang bunyi. Bagi mengimbangi kesihatan lapisan eterik pertama, lapisan eterik tinggi ini memerlukan getaran tenaga bunyi seperti ‘mantra’ atau zikir / doa.
Lapisan ke 6 -  Lapisan Tubuh Mental Tinggi
Tenaga bergetar pada frekuensi yang lebih tinggi yang berkait rapat pada sistem ‘gerakrasa’ atau ‘firasat’ manusia.
Lapisan ke 7 -  Lapisan Tubuh Rohaniah
Lapisan yang menghubungkan tenaga alam terus kepada lapisan aura lain seterusnya ke dalam sistem chakra tubuh untuk berbagai kegunaan dan kepentingan tubuh manusia. Berkait terus dengan sistem ROH yang terhubung dengan ‘talian hayat’ (dikenali juga sebagai kundalini) dari Yang Maha Pencipta.

wordpress

No comments:

Post a Comment