Wednesday, January 12, 2011

Sepatah kata Seulas pinang Seraut wajah

            Sedar tak sedar tahun 2011 menjengah dalam pandangan realiti hidup kita. Tahun 2011 jugalah krisis bekalan makanan sering menempah tiket awal perjalanan ke akhir tahun. Minyak masak menjadi penumpang terlalu ramai yang naik bas dan hilang tak dapat dikesan. Kekadang kita pun rasa pelik dan resah dengan keadaan ini. Pelik sebab kita memang ada banyak stok minyak masak. Resah pula sebab dah tentu kadar perbelanjaan kita akan meningkat secara dasarnya memang selalu camtu bila dah masuk tahun baru kan. Kegembiraan pasukan bola sepak Malaysia dengan imbuhan yang mencecah juta ringgit rasanya berbaloi atau tidak. Tak takut ke nanti pasukan ini lena diulit intan. Harap2 janganlah yer. lagipun kita faham pembangunan bola sepak kita dah mula meningkat selepas era rasuah yang meranapkan sistem bola sepak kita. Semoga ianya bakal jadi pengajaran buat yang terlibat. Mula2 kita takuluk serantau lepas ni kita takluk benua pula dan selepas ini dunia..mana lah tau takdir itu tuhan yang tentukan. Nasib seseorang itu tidak akan berubah melainkan seseorang itu tak mahu atau tak ingin nak ubahnya sendiri. Tahniah daripada saya. Hari-hari bekerja dengan perkara yang sama kekadang membosankan. Aku dah mula boring sesangat. Tapi oleh kerana rezeki aku di sini terpaksalah ku relakan jua. Kalau aku celoteh bebanyak kang dikatakan blog ni semacam wikileaks pulak. So sampai kat sini jela kot.Sesaja je aku menulis sebab takder keje nak buat.
Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh.....
Selamat Tahun Baru 2011...

No comments:

Post a Comment